Monday, January 27

My Top 3 To reduce Stress In the Office

Okay, mungkin tajuk ini sangat lame.. tapi tidak apa,sebab lately memang saya sangat stress di tempat kerja.. Believe it or not, stress ni bukan saja jadi kepada mereka yang sibuk atau banyak kerja, tapi mereka2 yang tidak ada or kurang kerja pun boleh stress (Mungkin stress tiada kerja or stress sebab bosan,okay)


Kalo korang tidak tau, STRESS adalah punca utama segala PENYAKIT! contoh paling baik adalah, sakit jantung

So, kepada mereka2 yang stress (-_-), mari kita "try test" petua2 yg simple dan boleh dilakukan di pejabat:


1) Makan Coklat!


  • Hasil "google" coklat bukan saja dapat mengurangkan stress, tp coklat memberikan kita sumber tenaga dan mempunyai sejenis bahan kimia yang boleh mengurangkan risiko sakit jantung, baik untuk penglihatan, mencegah kanser, dan mencegah penuaan.
2) Tidur!
  • Okay yang ni kalo waktu office hour tu mmg kena maki la.. tapi maybe boleh ambik masa lunch hour. Nap la sekejap dalam 10-15 minit, lepas tu mesti segar sikit.
3) Music!
  • Yang ni sangat berkesan. Tapi kalo boleh, dengar music tu pakai la earfon, at least x menganggu rakan kerja lain, nanti stress korang tu 'transfer' ke mereka2 yang lain. and kalo korang mmg jenis yang dengar lagu sambil nanyi sama tu, sila la kawal suara okay.. jangan macam buat konsert pulak. hihi.. 
Dan mcm2 lagi la yang kita boleh cuba.. tapi ini la yang saya amalkan.. hehe..

No comments:

Post a Comment